منشورحقوق بیمار
این منشور با توجه به ارزش های والای انسانی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و بر پایه برابری کرامت ذاتی و با هدف حفظ ، ارتقاء و تحکیم رابطه ی انسانی تنظیم شده است .
1) دریافت مطلوب خدمات حق بیمار است.
2) اطلاعات باید به نحو مطلوب و کافی در اختیار بیمار قرار گیرد. محتوای اطلاعات شامل :
vمفاد منشور حقوق بیمار در زمان پذیرش
vضوابط و هزینههای قابل پیشبینی بیمارستان و ضوابط بیمه در زمان پذیرش
vنام، مسئولیت و رتبۀ حرفهای اعضای گروه پزشکی مسئول ارائۀ مراقبت ازجمله پزشک، پرستار و دانشجو و ارتباط حرفهای آنها با یکدیگر.
vروشهای تشخیصی و درمانی و نقاط ضعف و قوت هر روش و عوارض احتمالی آن، تشخیص بیماری، پیشآگهی و عوارض آن و نیز کلیۀ اطلاعات تأثیرگذار در روند تصمیمگیری بیمار
vارائۀ آموزشهای ضروری برای استمرار درمان.
3) حق انتخاب و تصمیمگیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.
vانتخاب و تصمیمگیری بیمار باید آزادانه و آگاهانه، مبتنی بر دریافت اطلاعات کافی و جامع (مذکور در بند دوم) باشد. الزامی است قبل از انجام هرگونه اقدامات تهاجمی ، بیمار و همراهان ، عوارض و مزایای مدرج در فرمن رضایت آگاهانه را دقیق مطالعه نموده و فرم رضایت آگاهانه را امضا و اثر انگشت بزنند.
4) ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار (حق خلوت) و رعایت اصل رازداری باشد.
vرعایت اصل رازداری در کلیۀ اطلاعات مربوط به بیمار الزامی است، مگر در موارد استثنای قانونی
vدر کلیۀ مراحل مراقبت ، اعم از تشخیصی و درمانی باید حریم خصوصی بیمار رعایت شود
5) دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات ، حق بیمار است.
v بیمار و همراه بیمار حق دارند در صورت هرگونه مشکل در ساعات اداری به دفتر پیگیری امور بیماران طبقه هم کف ،روبروی بوفه و در ساعات غیر اداری به دفترسوپروایزر مراجعه کنند.تلفن تماس واحد آموزش سلامت و رسیدگی به شکایات : 031-32600961 داخلی 295
کد دوبعدی رضایت سنجی بیماران
فانیان سوپروایزر آموزش سلامت و مسئول حقوق گیرنده خدمت مرکز قلب شهید چمران، بهار 1403