رفتن به محتوای اصلی
x

اعتباربخشی

از آنجایی که، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در برابر سلامت جامعه مسئول بوده و موظف به ایجاد و تقویت یک نظام‌ سلامت پاسخگو و اثربخش در قبال نیازهای سلامتی مردم می باشد، مکانیسم‌های مختلفی نظیر نظارت، پایش، ارزیابی و اعتباربخشی، برای این امر مهم را به کار می برد.

بیمارستان ها به عنوان مراکز جامع ارائه دهنده خدمات سلامت ، در زمینه تشخیص و درمان و بازتوانی بیماران، نقش کلیدی و محوری را در سیستم سلامت هر کشور بازی می کنند. لذا ارزیابی بیمارستان ها همانند سایر کشورهای مختلف، صورت می گیرد. ارزیابی بالاخص زمانی که در ارتباط و مقایسه با استانداردها شکل بگیرد، فرآیندی مطلوب است و عدم وجود آن، تهدیدات جدی را برای عملکرد و بقای سازمان ها و همچنین گیرندگان خدمت، به همراه دارد.

لذا ، اعتباربخشی مرکزآموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب شهید چمران، کلیه اقدامات لازم را جهت پیشبرد برنامه های ایمنی، بهبود  و... تسهیل می نماید. همچنین این واحد ، در تلاش است فرایند های بیمارستان را کوتاه نموده و بهره وری و کارایی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

 

اهداف اعتباربخشی

  1. تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت

  2. ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان

  3. همکاری با مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبت و درمان

  4. اجرای فرآیندهای مراقبت و درمان مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت

  5. پیگیری در راستای اجرایی نمودن و پیاده سازی استانداردهای ملی اعتباربخشی در سطح بیمارستان 

  6. نظام مند نمودن فرآیند آموزش، نظارت و ارزیابی

  7. ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی